Previous Entry | Next Entry

Diaper Sprayer

Dear Parents Who Wash Their Child's Diapers,

Do you know about the diaper sprayer? I'm not exaggerating when I say it will change your life. It's basically a bidet¹ that attaches to your toilet tank. When activated it sprays a high-pressure jet of water that is strong enough to unstick poop from a diaper.



At first I balked at the price, but now I realize it's worth every penny because it makes one of the nastiest parenting chores a lot less gross. You could probably make something identical for half the price, with a trip to the hardware store and a bit of creativity.

Now instead of scraping (ew) or shaking (ugh) poopy diapers into the toilet, or just tossing them into the washing machine and praying that the machine takes care of it (yeah right), we can clean them off before washing. I've tested this on a diaper that's been dirty for 24 hrs (can you believe we don't always have time to take care of dirty diapers right away?) and it still worked.

We bought this one but they mostly all look the same.

Installation was simple, even an 8 year old can do it. I know this because Isaac and Aaron installed it (with a bit of help and supervision). The only tip I have is make sure the rubber washer that comes the sprayer kit looks like the washer in your existing hose. If they're vastly different you won't get a tight fit.

Thank you to Rose for telling me about this wonderful invention.

¹ in fact, the directions in our kit were double-sided. One side said "To install this diaper sprayer...", the other side said "To install this bidet..."

Tags:

Comments

( 6 comments — Leave a comment )
kellianne
Sep. 19th, 2011 06:30 am (UTC)
I have been wondering for months if I should shell out for this thing. But now I think it's kinda silly because dude pooped in the potty this morning and I see a DISTANT light at the end of the diaper tunnel....

Eh yeah I should just pony up, huh?
bostonsteamer
Sep. 19th, 2011 05:14 pm (UTC)
Yay!
Yay for poop in the potty! It still might be a while, as winter time can slow potty training (taking off all those layers). Even after that he'll probably wear diapers in the night for a while... That's a pretty awesome milestone. Go Niko!
kellianne
Sep. 19th, 2011 05:23 pm (UTC)
Re: Yay!
Yeah I was super surprised when I asked him if he wanted to go potty and he nodded OMG YES instead of using his usual Get Away From Me hands. Then he finished, looked at me, and signed MORE MORE MORE - which I thought was because he wanted me to cheer more... But then he pee'd on the floor. ;). Hilarious. I don't know how you did it with twins! No wonder you're so laid back with your baby girl!
bostonsteamer
Sep. 19th, 2011 05:32 pm (UTC)
Re: Yay!
Hahaha, that's a great story.

Potty training the twins actually came up yesterday. Lillia peed on the boys' beanbag chair (she was having some "air out" time), and I was reminded of a time when the boys were about 2, and Aaron came to me in the bedroom and said "Daddy, I peeped on the floor and rug."

I just let them run around bottomless the summer they turned 2, set a timer for 30 minutes, and tried potty time every time it went off. It was messy but low stress.
joshc
Sep. 20th, 2011 03:54 am (UTC)
I have not experienced a bidet, but I'm nevertheless flummoxed by your description of this device's high pressure throttling power being multipurpose.
bostonsteamer
Sep. 20th, 2011 04:29 am (UTC)
I am, personally, afraid of the bidet usage of this product. I'll have to see if Venessa has tried it. I got close but chickened out before I could pull the trigger, so to speak.
( 6 comments — Leave a comment )

Latest Month

August 2014
S M T W T F S
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Powered by LiveJournal.com